(Keski-ikäisen naisen mahdollisimman-epäitsekästä-elämää siinä vaiheessa, kun on aikaa omille ajatuksille ja asioille.)

tiistai 19. toukokuuta 2009

Sininen väri


Äidin lempiväri oli sininen ja minä en pitänyt sinisestä ollenkaan. (Asiat joko liittyvät toisiinsa tai ei.) Äidin kuoleman jälkeen pidin punaisia vaatteita ja sitten sininen löysi minut. Joku kirjansa-hyvin-lukenut voisi sanoa, että se oli surutyön loppu. Minä sanoisin, että ehkä siinä vaiheessa oli jo viisasta lopettaa kapinointi.

Sinistä on meillä varsinkin pihalla paljon. Kettula, Pupula, Repola - kaikki ovat kaunista sinistä/siniharmaata. Aurinkovarjo on sininen, samoin keinu.
Sininen on minulle runon väri. Kaipauksen, toivon ja rehellisyyden väri. Jollekin se on aallonpituus, joka on 460 nanometriä. Minulle ei, minä vaan nautin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti