(Keski-ikäisen naisen mahdollisimman-epäitsekästä-elämää siinä vaiheessa, kun on aikaa omille ajatuksille ja asioille.)

torstai 11. kesäkuuta 2009

Kuvat ja todellisuus

Mainosmaailma hallitsee sekä fyysisen että henkisen photoshoppaamisen, sillä monet asiat näyttävät mainoksissa paljon suuremmilta kuin ovat sitten IRL. Paras/onnistunein esimerkki lienee eri hampurilaisketjujen mainokset. Mainoksissa hampurilaiset on ihan toista kuin sitten tarjottimella. Kutistumisprosentti matkalla paikan seinämainoksesta asiakkaan pöytään on suuri - se siis on sen paikan suurin juttu.
Toinen esimerkki sitten on eri firmojen lahjat ja kaupanpäälliset. Itsekin avasin tänään postista hakemaani pakettia, jossa oli suihkugeeliä, kynsilakkaa, saippuoita, hajuvettä ja paketin pohjimmaisena sitten ilmainen ostoskassi, joka näytti kuvassa kaksi kertaa isommalta. Eipähän taida tulla omaan käyttöön, vaan pääsee kierrätykseen.

No, ei tämäkään ole meidän purjeveneemme, vaan vene Kettulan ikkunalla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti