(Keski-ikäisen naisen mahdollisimman-epäitsekästä-elämää siinä vaiheessa, kun on aikaa omille ajatuksille ja asioille.)

tiistai 11. toukokuuta 2010

Nice vai mies?


Helsinkiin valitaan tänään uusi piispa tai siis vaalin ensimmäinen kierros käydään tänään. Olen uumoillut, olisiko nyt naisen aika päästä sille paikalle... - Oma suhteeni naispappeuteen ei ole ollenkaan yksiselitteinen. Olen tavannut naisia, joiden ei olisi missään tapauksessa pitänyt saada pappisvihkimystä ja olen tavannut säälittävän surkeita miehiä lipereillä. Ystäväpiirissäni on monta naispappia, jotka ovat hyviä työmyyriä omalla paikallaan ja siltikään en ole täysin vakuuttunut siitä, olisiko naispappeus ollut heidänkään kohdallaan ainut vaihtoehto työuran suhteen. Olen ongelmallinen ihminen, myönnän.

Niin tai näin, koirat haukkuvat ja karavaani kulkee. Ongelmastani huolimatta valintani olisi (jos minulla olisi äänioikeus) Irja Askola.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti